Taken door het jaar
Er zijn een aantal taken die door de clubsecretaris doorlopend moeten worden uitgevoerd doorheen het jaar wanneer nodig zoals:
Ledenadministratie
- Nieuwe leden registreren via: https://admin.handballbelgium.be/ (voor meer info --> zie Ledenplatform)
- ‘ontslag van leden’ via mail aan info@handbal.be Gebruik daarvoor het volgende formulier: Ontslagformulier clubs
- Internationale transfers via mail aan info@handbal.be Gebruik hiervoor volgend formulier: Aanvraagformulier internationale transfert
- Vanaf 14 jaar en ten laatste voor de 16de verjaardag dienen jeugdspelers hun medische attest in orde te brengen: Model medisch attest, via een bezoek aan de dokter. Het medisch attest moet worden toegevoegd in het Ledenplatform.
-
aangeven van ongevallen aan onze verzekeraar via online-platform: Extranet Ethias
Wedstrijdadministratie
- Opvolgen doorsturen digitale wedstrijdbladen (meer info via Digitale wedstrijdblad)
- Wedstrijdwijzigingen doorgeven (Procedure)
- Nieuwe tafelofficials moeten aangemeld worden op het online leerplatform. Meer info via deze link.
Divers
- insturen van de verantwoordingsstukken ikv het Jeugdsportfonds via mail aan jeugdsportfonds@handbal.be
- doorgeven van informatie vanuit VHV- of regiobestuur aan mogelijke betrokkenen binnen de club
- indienen van het formulier 'bestuurswijziging' wanneer er zich een bestuurswijziging voordoet binnen de club dat ondertekend wordt door de 3 'oude' en 'nieuwe' officiële bestuursleden via mail aan info@handbal.be Gebruik hiervoor volgend formulier: Bestuurswijziging
- Elke club die een nieuw terrein wil homologeren of een bestaande homologatie wil vernieuwen, moet een aanvraag indienen bij het SG van zijn liga. Een homologatie moet aangevraagd worden door een club via een jotforms https://form.jotform.com/251544746179365.
Voor meer informatie verwijzen we naar het KBHB-reglement 2025-2026 - H4: Terreinen. De minimumnormen kun je ook hier raadplegen.